Széchenyi Terv Széchenyi Terv

+36 46 796 020

OM azonosító

203060

Felnőttképzési engedélyszám:

E/2020/000109

Nyilvántartási szám:

B/2020/000467

Akadálymentes nézet

2022-1-HU01-KA120-VET-000109556 projekt

2022-1-HU01-KA120-VET-000109556 – Erasmus+ Akkreditáció

Program: Erasmus+

Pályázati kategória: Egyének tanulmányi / tanulási célú mobilitása

Pályázattípus: Erasmus-akkreditáció a szakképzés területén

Pályázati felhívás: 2022

Akkreditációs kód: 2022-1-HU01-KA120-VET-000109556

Akkreditáció szektora: Szakképzés

Akkreditáció típusa: Akkreditáció mobilitási konzorciumvezetők részére

Státusz: Akkreditált

Érvényesség (kezdő dátum): 01/02/2023

Érvényesség (lejárati dátum): 31/12/2027

Érvényesség (első felhívási év): 2023

Érvényesség (utolsó felhívási év): 2027

Nemzeti iroda: HU01-Tempus Közalapítvány

Az Erasmus+ akkreditációs pályázatunkkal olyan oktatói és tanulói mobilitásokat, szakmai tanulmányutakat, egyéni kurzusokat kívánunk az intézményi szintű Erasmus+ tervünk célkitűzései szerint végrehajtani, amellyel az oktatásunk szakmai színvonalát emeljük, megismerjük a nemzetközi munkahelyi elvárásokat, a diákok és az oktatók kompetenciáit javítjuk, biztosítjuk intézményünk nemzetköziesítését. A programjainkat az alábbi három cél köré rendezzük.

  1. Oktatók és munkatársak nemzetközi tapasztalatszerzése, módszertani fejlesztése a szakképző intézményekben folyó képzés színvonalának hatékony növelése érdekében

Célunk a szakmai oktatás rendszerével, módszertanával, az alternatív tanulási utakkal, az egész életen át tartó tanulás szervezésével kapcsolatos gondolkodás fejlesztése, emellett a kulturális sokszínűség megismerése és az oktatók és munkatársak közötti személyes kapcsolatok kialakítása. Az oktatói és munkatársi mobilitási programok további fontos hozadéka a nyelvi ismeretek felfrissítése és a kompetenciák fejlesztése. Ugyanilyen lényeges a szakmai fejlődés lehetősége is. Az oktatók, tanárok, valamint a Centrum és az intézmények munkatársainak tudásbővülése és módszertani fejlődése az intézményi fejlődés egyik záloga. A folyton változó és megújuló technológia, valamint az ezekre épülő és ezekkel szoros kölcsönhatásban álló munkaerőpiaci igények megkövetelik oktatóinktól a megfelelő munkaerő képzéséhez szükséges szakmai innovációt, amelyhez a mobilitási programok tudnak keretrendszert nyújtani.

  1. Tanulók személyes, szakmai és idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése a munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelően

Ahogy azt már a szükségleteinknél meghatároztuk: „problémát jelent a tanulók motiválatlansága, a tanulók naprakész készségeinek, személyes és szakmai kompetenciáinak (problémamegoldás, csapatmunka, vállalkozói szemlélet, projektgondolkodás, digitális műveltség, hatékony kommunikáció) megléte, a korszerű IKT eszközök hiánya, az elsajátított ismeretek korszerű gyakorlati helyeinek biztosítása". Mindezen hiányosságok és akadályok folyamatosan kiküszöbölhetők lesznek a rövid vagy hosszútávú mobilitások során, amelyeket a tanulóinknak tervezünk.

Eredményeket már az első mobilitási tevékenység megvalósítását követően várunk, tehát annak a tanévnek a végén, melyben a mobilitás megvalósult. Természetesen a cél teljes elérését csupán a nemzetköziesítési stratégia érvényességi időszakát követően lehet értékelni. Addig azonban évente értékeljük, milyen irányba haladunk a megvalósítandó cél felé és szükség esetén módosításokat végzünk.

  1. Nemzetközi kapcsolatok építése a nemzetköziesítés érdekében

Annak ellenére, hogy a szakképző intézményeink egy része rendelkezik a nemzetközi együttműködések terén tapasztalatokkal, a rohamosan fejlődő világ technológiai és gazdasági változásaira szükséges állandóan reagálni, amit a hazai környezetben nem minden esetben tudunk elérni.

Amennyiben az intézmények erősítik nemzetközi kapcsolataikat, új lehetőségek nyílnak meg számukra, amelyből profitálhat mindkét oldal. Ahogy azt a szükségleteinkben is meghatároztuk: „A nemzetközi kapcsolatokból eredő tapasztalatokat az itthoni intézmények pl. külföldi tanulók és pedagógusok befogadására, a tanulók Európa-tudatosságának fejlesztésére, nemzetközi workshopok szervezésére használhatják fel. Mindezeknek köszönhetően az intézmények képesek lesznek az önértékelésre és a hiányosságaik hatékonyabb meghatározására”.

Az Erasmus+ akkreditáció megvalósítási időszaka: 2023-2027. A fenti időszakban megvalósuló mobilitásokról a támogatási szerződésben foglalt disszeminációs kötelezettségünk szerint információt biztosítunk.